TER APEL - Vlagtwedde op laten gaan in een grotere gemeente? In het dorp Ter Apel zijn veel twijfels over zo'n herindeling. Dat bleek dinsdagavond in het hotel Boschhuis. Ter Apelers mochten daar hun mening geven over het rapport waarin staat dat Vlagtwedde op moet gaan in een grote gemeente Oost-Groningen. Enkele tientallen dorpsbewoners waren er en de meesten toonde zich zeer bezorgd over een samenvoeging. Zo is er de grote angst dat de kwaliteit van voorzieningen als scholen en zwembaden achter uit gaat in een grote gemeente en dat de kosten voor burgers stijgen.
via http://goo.gl/7Sc2G
via http://goo.gl/7Sc2G