GRONINGEN - Greenpeace, Natuur en Milieu en elf andere Duitse en Nederlandse organisaties stappen opnieuw naar de Raad van State om bezwaar te maken tegen de natuurvergunning voor de RWE kolencentrale in de Eemshaven. Eerder vandaag maakte de provincie Groningen en Friesland bekend dat de meeste van de 6.000 ingediende bezwaren tegen de vergunning zijn afgewezen. De vergunning is nu wel aangepast. Volgens de natuurorganisaties rammelt de nieuwe vergunning aan alle kanten en overtreden de genoemde overheden de wet.
via http://goo.gl/fCyiM
via http://goo.gl/fCyiM