GRONINGEN - Na veel tegengeluiden zijn in Groningen ook omwonenden opgestaan die hopen dat de ombouw van de zuidelijke ringweg volgens plan doorgaat. En wel zo snel mogelijk. Het zijn bewoners van de Meeuwerderbaan en omgeving in de wijk Oosterpoort. Daar torent de ringweg nu nog hoog boven de huizen uit. Volgens de plannen ligt de weg straks onzichtbaar op dezelfde plek: verdiept en afgedekt met een 'groen' deksel (zie illustratie). Buurtbewoners kijken daar naar uit en zijn bang voor uitstel door de vele protesten. Ze gingen de discussie aan tijdens een protest tegen de aanleg van een verkeerstunnel bij de Helperzoom in Helpman. Tegenstanders vinden dat de tunnel sluipverkeer aantrekt in Helpman. Ook in wijken rond het Julianaplein, dat wordt verhoogd, wordt het volgens hen veel te druk.
via http://goo.gl/bhqLD
via http://goo.gl/bhqLD