donderdag 7 maart 2013

OM eist taakstraf tegen natuurgenezer

GRONINGEN - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft een taakstraf van 120 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van 8 maanden geëist tegen een 53–jarige vrouw uit Een die zich schuldig zou hebben gemaakt aan de schending van de zorgplicht met de dodo tot gevolg. De verdachte is actief als natuurgenezer. In september 2011 overleed een ernstig zieke (en ongeveer 30-jarige) vrouw uit Groningen die bij haar in behandeling was. Ook een natuurgenezer heeft een zorgplicht en had een reguliere arts moeten waarschuwen. Nu ze dit heeft nagelaten – de vrouw wijst reguliere medische zorg af – is de vrouw door haar schuld overleden, zo vindt het OM.



via http://goo.gl/CguC9