dinsdag 19 februari 2013

‘Stilleggen gaswinning via rechter afdwingen'

LOPPERSUM/DEN HAAG - Bewoners van het Groninger aarbevingsgebied kunnen naar de rechter stappen om een (tijdelijke) stopzetting van de aardgaswinning af te dwingen. “De overheid heeft de plicht om de veiligheid en het woongenot van haar burgers te garanderen”, zegt hoogleraar Jan Brouwer van het Centrum voor Openbare Orde en Veiligheid in Groningen.



via http://goo.gl/oc5Vk