maandag 18 februari 2013

'Bezuinig liever op sportcoach dan op gymzaal'

EZINGE - Wat moeten we met een sportcoach? Dat vragen meerdere verenigingen in de gemeente Winsum zich af. De gemeente wil iemand aanstellen die mensen stimuleert om te sporten. Tegelijkertijd moet flink worden bezuinigd op sport en dreigt onder meer het gymlokaal in Ezinge gesloten te worden. "We hebben liever dat het geld wordt gebruikt om de zaal open te houden", zegt voorzitter Ben de Vries van volleybalvereniging Dio die in het zaaltje traint.



via http://goo.gl/tM0pG