GRONINGEN - In mei en juni wordt in Selwerd alle asbest verwijderd uit in totaal 95 gezinswoningen van De Huismeesters. Het gaat om restanten van oude rioolbuizen, die vorig jaar zomer werden aangetroffen in de kruipruimtes. De brokstukken bleken asbestcement te bevatten. Het materiaal levert volgens De Huismeesters geen acuut gevaar op voor de gezondheid van de huurders, toch kondigde de woningcorporatie vorig jaar meteen een sanering aan. Die begint dus over drie maanden. Een gespecialiseerd bedrijf neemt de klus voor zijn rekening.
via http://goo.gl/jdgqm
via http://goo.gl/jdgqm